Новый элемент




Скачать 273.16 Kb.
страница1/2
Дата14.07.2016
Размер273.16 Kb.
  1   2

Juglas mūzikas skola




  1. Ceturtdaļnots un astotdaļnotis

Четвертная нота и восьмые ноты
JAUNS ELEMENTS

НОВЫЙ ЭЛЕМЕНТ
Ceturtdaļnots ilgst vienu sitienu, tāi pieraksta kātiņu.

Четвертная нота длится один удар, ее записывают с помощью нотного штиля (палочки).




Apzīmējums/

Обозначение



Nosaukums/

Название


Ilgums/

Длительность



Zilbju nosaukums

Слоговое название



|

Ceturtdaļa/

Четверть


Viens sitiens/

Один удар



Tā /

Та

Tūlīt klausīsimies, kā skan šis nošu ilgums. Pirms dzirdēsi piemēru A, izskanēs 4 metronoma sitieni. Tie tevi sagatavos ritma klusīšanai. Piemērā tu dzirdēsi trīs dažādus skanējumus: (1) metronoma sitienus, (2) mūzikas instrumentu, kas izpilda ritmu vienā augstumā un (3) balsi, kas izrunā zilbi „” kopā ar mūzikas instrumentu.


Сейчас будем слушать, как звучит эта длительность. Прежде чем прозвучит первый пример А, прозвучат четыре удара метронома. Они подготовят тебя к прослушиванию ритма. В примере ты услышишь три разных звучания: (1) удары метронома, (2) музыкальный инструмент, исполняющий ритм на одном звуке и (3) голос, произносящий слог «та» одновременно с музыкальным инструментом.
NOKLAUSIES

ПРОСЛУШАЙ
CD CELIŅŠ 1. ДОРОЖКA СD 1


tā tā tā tā

та та та та

KLAUVĒ AR RITMA ZILBĒM

ПРОСТУЧИ С НАЗВАНИЯМИ РИТМОСЛОГОВ


tā tā tā tā

та та та та

Dažās stundās ir viens jauns elements, citās ir divi. Pirmajā stundā ir vēl viens jauns elements. Pastrādāsim ar to, tad apvienosim abus, lai veidojas interesantākie un daudzveidīgie ritma zīmējumi.

В некоторых темах - один новый элемент, в других - два. В первой теме есть еще один новый элемент. Займемся им, а потом объединим оба, чтобы получит новые, более интересные и разнообразные ритмические рисунки.
JAUNS ELEMENTS

НОВЫЙ ЭЛЕМЕНТ
Divas astotdaļnotis savieno ar slitu, tās atbilst vienam metronoma sitienam un sauc ar zilbēm ti-ti. Viena astotdaļnots ir puse no ceturtdaļas (♪), attiecīgi divas astotdaļas (♫) ilgst tik pat, cik viena ceturtdaļa.


Tas nozīmē, ka vienam metronoma sitienam atbilst divas astotdaļnotis.
Две восьмые ноты соединяются между собой ребром, длятся один удар, называются ти-ти. Одна восьмая нота (♪) равна половине четвертной, соответственно, две восьмые ноты (♫) равны одной четверти.

Две восьмые ноты длятся то же время, что и одна четверть. Это значит, что на один удар метронома приходится две восьмых ноты ти-ти.




Apzīmējums/

Обозначение



Nosaukums/

Название


Ilgums/

Длительность



Zilbju nosaukums

Слоговое название



П

Astotdaļas/

Восьмые


Viens sitiens/

Один удар



ti-ti /

ти-ти


NOKLAUSIES

ПРОСЛУШАЙ
CD CELIŅŠ 2. ДОРОЖКA СD 2



ти- ти ти -ти ти- ти ти- ти
KLAUVĒ AR RITMA ZILBĒM

ПРОСТУЧИ С НАЗВАНИЯМИ РИТМОСЛОГОВ

Klauvē vai plaukšķini, kā arī taktē un izrunā ritma zilbes vingrinājumos.

Прохлопай или простучи, а также продирижируй и проговори названия ритмослогов в упражнениях.



ти- ти ти-ти ти- ти ти-ти
Tagad apvienosim ceturtdaļnotis () ar astotdaļām (ti-ti) dažādās kombinācijās, lai veidojas interesantāks ritma zīmējums.

Теперь объединим четверть (та) и две восьмые (ти-ти) в различных комбинациях, чтобы получился более интересный ритмический рисунок.


NOKLAUSIES

ПРОСЛУШАЙ
CD CELIŅŠ 3. ДОРОЖКA СD 3



tā ti - ti ti- ti tā

та ти-ти ти-ти та

Francis Jozefs Haidns (1732-1809) sakomponēja Simfoniju ar pārsteigumu. Noklausies fragmentu no šī skaņdarba, kurā izmantotas un ti-ti nošu ilgumi.


Франц Йозеф Гайдн (1732-1809) однажды сочинил Симфонию с сюрпризом. Прослушай фрагмент из этого сочинения, который демонстрирует использование ти-ти и та.
CD CELIŅŠ 4. ДОРОЖКA СD 4

ti - ti ti - ti ti - ti tā ti - ti ti - ti ti - ti tā ti - ti ti - ti ti - ti tā ti - ti ti - ti tā tā

ти-ти ти-ти ти-ти та ти-ти ти-ти ти-ти та ти-ти ти-ти ти-ти та ти-ти ти-ти та та

KLAUVĒ AR RITMA ZILBĒM

ПРОСТУЧИ С НАЗВАНИЯМИ РИТМОСЛОГОВ




tā ti- ti ti-ti tā ti-ti tā tā ti-ti

та ти-ти ти-ти та ти-ти та та ти-ти


ti-ti tā ti-ti tā ti-ti ti-ti tā ti-ti

ти-ти та ти-ти та ти-ти ти-ти та ти-ти
ATZĪMĒ, KĀDĀ SECĪBĀ SKAN DOTIE RITMA MOTĪVI

ОТМЕТЬ, В КАКОМ ПОРЯДКЕ ЗВУЧАТ ДАННЫЕ РИТМИЧЕСКИЕ МОТИВЫ
Noklausies ritma motīvus. Katrā uzdevumā dzirdēsi divreiz divus motīvus. Ieraksti motīva burtus atbilstoši secībai, kādā tie skan.

Прослушай ритмические мотивы. В каждом задании дважды будут играться два мотива. Впиши буквы этих мотивов в той последовательности, в которой они звучат.

CD CELIŅI 5.-8. ДОРОЖКИ СD 5-8


DIKTĀTI Zem metronoma sitiena simboliem ieraksti noklausīto ritmu.

ДИКТАНТЫ Под символами ударов метронома напиши прослушанный ритм.
CD CELIŅI 9.-12. ДОРОЖКИ СD 9.-12.



  1. Ceturtdaļpauze

Четвертная пауза



JAUNS ELEMENTS

НОВЫЙ ЭЛЕМЕНТ

Apzīmējums/

Обозначение



Nosaukums/

Название


Ilgums/

Длительность



Zilbju nosaukums

Слоговое название



Z

Ceturttdaļpauze/

Четвертная пауза



Viens sitiens/

Один удар



sā /

са



Pauze ir klusuma brīdis mūzikā. Tāpat ka ceturtdaļnots arī ceturtdaļpauze atbilst vienam metronoma sitienam.

Izpildot ritmu ar pauzi pauzes laikā neplaukšķini, bet pie sevis izrunā zilbi “sā”.


Пауза означает отсутствие исполняемых звуков в течение какого-то времени. Так же как и четвертная нота, четвертная пауза длится один удар метронома.

Когда будешь исполнять ритм с паузами, вместо хлопка во время паузы разведи ладони в стороны и про себя ( или шепотом) скажи слог «са». Пауза - это знак молчания, момент тишины в музыке.



NOKLAUSIES

ПРОСЛУШАЙ
CD CELIŅŠ 13. ДОРОЖКA СD 13


ti-ti tā tā sā

ти-ти та та са

CD CELIŅŠ 14. ДОРОЖКA СD 14

Bērnu dziesmā "Twinkle, Twinkle Little Star" tiek izmantotas ceturtdaļpauzes:
В следующем нотном примере используются четвертные паузы:



KLAUVĒ AR RITMA ZILBĒM

ПРОСТУЧИ С НАЗВАНИЯМИ РИТМОСЛОГОВ
Klauvē vai plaukšķini, kā arī taktē un izrunā ritma zilbes vingrinājumos.

Прохлопай или простучи, а также продирижируй и проговори названия ритмослогов в упражнениях.




tā ti- ti ti- ti sā tā sā ti- ti

та ти-ти ти- ти са та са ти-ти та



ti- ti sā tā ti- ti ti- ti tā sā ti- ti

ти-ти са та ти-ти ти-ти та са ти-ти



tā sā ti - ti tā

та са ти-ти та




ATZĪMĒ, KĀDĀ SECĪBĀ SKAN DOTIE RITMA MOTĪVI

ОТМЕТЬ, В КАКОМ ПОРЯДКЕ ЗВУЧАТ ДАННЫЕ РИТМИЧЕСКИЕ МОТИВЫ
CD CELIŅŠ 15. ДОРОЖКA СD 15


DIKTĀTI Zem metronoma sitiena simboliem ieraksti noklausīto ritmu.

ДИКТАНТЫ Под символами ударов метронома напиши прослушанный ритм.
CD CELIŅI 16.-19. ДОРОЖКИ СD 16-19



  1. Taktsvītras un taktsmēri 2/4 un 3/4

Тактовая черта и размеры 2/4 и 3/4

JAUNS ELEMENTS

НОВЫЙ ЭЛЕМЕНТ

Taktsmērs / ↑ ↑

Тактовый размер taktsvītra dubulttaktsvītra

тактовая черта двойная тактовая черта


Taktsmērs sastāv no diviem cipariem. Augsējais rāda, cik sitienu (taktsdaļu) ir taktī, apakšējāis apzīmē sitiena (taktsdaļas) ilgumu. Piemēram, taktsmērā cipars 2 norāda, ka taktī ir 2 sitieni (taktsdaļas) un katra no tām ir ceturtdaļa. Tā tiek apzīmēta ar apakšējo ciparu 4. Tātad taktī ir divas ceturtdaļnotis.

Тактовый размер состоит из двух цифр. Верхняя обозначает количество ударов метронома (долей) в такте, а нижняя указывает на длительность каждой доли. Например, в размередве (2) доли, каждая из которых равна 4 - четверти.








NOKLAUSIES

ПРОСЛУШАЙ
CD CELIŅŠ 20. ДОРОЖКA СD 20



  1. 2. 1. 2. 1. 2. 1. 2.

< _ < _ < _ < _


CD CELIŅŠ 21. ДОРОЖКA СD 21


Austriēsu komponista Franča Šūberta (1797-1828) dziesma „Forele” ir rakstīta 2/4 taktsmērā. Ievēro, kā mūzikā vienmērīgi mainās stipra un viegla taktsdaļa. Pirmais sitiens taktī ir mazliet stiprāks par pārējiem.
Песня австрийского композитора Франца Шуберта (1797-1828) написана в размере 2/4. Обрати внимание, как в музыке равномерно чередуются сильная и слабая доли такта. Первая доля в такте всегда сильнее остальных.
< _ < _ < _ < _ < _ < _ < _ <



KLAUVĒ AR RITMA ZILBĒM

ПРОСТУЧИ С НАЗВАНИЯМИ РИТМОСЛОГОВ




ATZĪMĒ, KĀDĀ SECĪBĀ SKAN DOTIE RITMA MOTĪVI

ОТМЕТЬ, В КАКОМ ПОРЯДКЕ ЗВУЧАТ ДАННЫЕ РИТМИЧЕСКИЕ МОТИВЫ
CD CELIŅŠ 22. ДОРОЖКA СD 22
Katrā uzdevumā dzirdēsi 4 dažādus rima motīvus.

В каждом задании будет звучать по 4 мотива.




JAUNS ELEMENTS

НОВЫЙ ЭЛЕМЕНТ

3/4 taktsmērā ir 3 metronoma sitieni (taktsdaļas) un katrs no tiem ir ceturtdaļa. Pirma taktsdaļa ir stipra, pārējās ir vieglas.


В размере 3/4 - 3 удара метронома (доли) в такте, и каждая доля (удар) равна четвертной. Первая доля - сильная, две других - слабые.



  1. 2. 3. 1. 2. 3. 1. 2. 3. 1. 2. 3.

< _ _ < _ _ < _ _ < _ _



NOKLAUSIES

ПРОСЛУШАЙ

CD CELIŅŠ 23. ДОРОЖКA СD 23



< _ _ < _ _ < _ _ < _ _


CD CELIŅŠ 23. ДОРОЖКA СD 23


Klausies, kā mainās stipras un vieglas taktsdaļas Vines komponista Johanesa Štrausa (1825-1899) valsī „Pie skaistās, zilās Donavas”.


Обрати внимание на чередование сильных и слабых долей в вальсе «На прекрасном голубом Дунае» венского композитора Иоганна Штрауса (1825-1899).

< _ _ < _ _ < _ _ < _ _ < _ _ < _ _ < _ _




KLAUVĒ AR RITMA ZILBĒM

ПРОСТУЧИ С НАЗВАНИЯМИ РИТМОСЛОГОВ






ATZĪMĒ, KĀDĀ SECĪBĀ SKAN DOTIE RITMA MOTĪVI

ОТМЕТЬ, В КАКОМ ПОРЯДКЕ ЗВУЧАТ ДАННЫЕ РИТМИЧЕСКИЕ МОТИВЫ
Katrā uzdevumā dzirdēsi 4 dažādus rima motīvus.

В каждом задании будет звучать по 4 мотива.


CD CELIŅŠ 25. ДОРОЖКA СD 25
Katrā uzdevuma sākumā tu dzurdēsi 3 metronoma sitienus atbilstoši ¾ taktsmēram.

В начале каждого задания ты услышишь три вступительных удара метронома в размере ¾.



DIKTĀTI

ДИКТАНТЫ

CD CELIŅI 26.-29. ДОРОЖКИ СD 26-29





____________________________________________________________


__________________________________________________________

___________________________________________________________-





  1. Pusnots un pusnots ar punktu

Половинная нота и половинная нота с точкой


JAUNS ELEMENTS

НОВЫЙ ЭЛЕМЕНТ


Apzīmējums/

Обозначение



Nosaukums/

Название


Ilgums/

Длительность



Zilbju nosaukums

Слоговое название





Pusnots /

Половиная



Divi sitieni/

Два удара



tā-ā /

та-а

Punots sastāv no divām ceturtdaļnotīm.

Половинная нота равна двум четвертным.



NOKLAUSIES

ПРОСЛУШАЙ
CD CELIŅŠ 30. ДОРОЖКA СD 30



tā - ā
CD CELIŅŠ 31. ДОРОЖКA СD 31
Klausies pusnotis.

Cлушай половинные ноты.





tā - ā tā - ā tā - ā tā - ā tā - ā tā – ā


JAUNS ELEMENTS

НОВЫЙ ЭЛЕМЕНТ


Apzīmējums/

Обозначение



Nosaukums/

Название


Ilgums/

Длительность



Zilbju nosaukums

Слоговое название





Pusnots ar punktu/

Половинная с точкой



Trīs sitieni/

Три удара



tā-ā-ā /

та-а-а

Punkts pagarina noti par pusi no tās vērtības. Tātad pusnots ar punktu sastāv no trijām ceturtdaļnotīm.




Точка удлиняет ноту на половину от ее длительности. Поэтому половинная нота с точкой равна трем четвертным.



NOKLAUSIES

ПРОСЛУШАЙ

CD CELIŅŠ 32. ДОРОЖКA СD 32





tā - ā - ā

CD CELIŅŠ 33. ДОРОЖКA СD 33

Nākamā melodija sniedz priekštatu par pusnotīm ar punktu.

Следующая мелодия дает представление о половинных нотах с точкой.



tā-ā-ā tā-ā-ā tā-ā-ā

KLAUVĒ AR RITMA ZILBĒM

ПРОСТУЧИ С НАЗВАНИЯМИ РИТМОСЛОГОВ











ATZĪMĒ, KĀDĀ SECĪBĀ SKAN DOTIE RITMA MOTĪVI

ОТМЕТЬ, В КАКОМ ПОРЯДКЕ ЗВУЧАТ ДАННЫЕ РИТМИЧЕСКИЕ МОТИВЫ
CD CELIŅŠ 34. ДОРОЖКA СD 34

Uzdevumi 2/4 taktsmērā

Задания в размере 2/4

CD CELIŅŠ 35. ДОРОЖКA СD 35

Uzdevumi 3/4 taktsmērā

Задания в размере 3/4





DIKTĀTI

ДИКТАНТЫ
CD CELIŅI 36.-39. ДОРОЖКИ СD 36-39



  1. Ceturtdaļnots ar punktu un astotdaļa

Четвертная нота с точкой и восьмая



JAUNS ELEMENTS

НОВЫЙ ЭЛЕМЕНТ


Apzīmējums/

Обозначение



Nosaukums/

Название


Ilgums/

Длительность



Zilbju nosaukums

Слоговое название






Ceturtdaļnots nots ar punktu un viena astotdaļnots/

Четвертная с точкой и одна восьмая


Divi sitieni/

Два удара



tā-i-ti /

та-u-ти

Punkts pēc ceturtdaļnots pagarina to par tās pusi, tas ir par vienu astotdaļu. Nākamo astotdaļnoti pieraksta ar karodziņu labajā pusē. Ceturdaļnots ar punktu un viena astotdaļnots kopā veido divas taktsdaļas un ilgst divus metronoma sitienus.



Точка после четвертной ноты также удлиняет ее на половину, то есть на одну восьмую. Следующая восьмая нота пишется с флажком с правой стороны. Четвертная нота с точкой и одна восьмая вместе составляют две доли такта и длятся два удара метронома.


NOKLAUSIES

ПРОСЛУШАЙ

CD CELIŅŠ 40. ДОРОЖКA СD 40





tā - i - ti tā - i - ti tā - i - ti

CD CELIŅŠ 41. ДОРОЖКA СD 41

Piemērs punktētam ritmam atrodams G.F.Hendeļa (1685-1759) korī „Hallelujah” no oratorijas „Mesija”.

Пример пунктирного ритма (ритма с точкой) из хора «Аллелуйя» из оратории Г.Ф. Генделя «Мессия».




tā - i - ti tа -i - ti
KLAUVĒ AR RITMA ZILBĒM

ПРОСТУЧИ С НАЗВАНИЯМИ РИТМОСЛОГОВ

Atskaņo šos uzdevumus ar divām rokām: ar vienu roku klauvē ritmu, vienlaikus ar otru roku klauvē metronoma sitienus.


Исполни эти упражнения двумя руками: одной рукой стучи ритм, второй рукой одновременно отстукивай удары метронома.



tā - i - ti tā - i - ti


tā - i - ti



tā - i - ti



tā - i - ti

ATZĪMĒ, KĀDĀ SECĪBĀ SKAN DOTIE RITMA MOTĪVI

ОТМЕТЬ, В КАКОМ ПОРЯДКЕ ЗВУЧАТ ДАННЫЕ РИТМИЧЕСКИЕ МОТИВЫ

CD CELIŅŠ 42. ДОРОЖКA СD 42

Uzdevumi 2/4 taktsmērā

Задания в размере 2/4



CD CELIŅŠ 43. ДОРОЖКA СD 43
Uzdevumi 3/4 taktsmērā

Задания в размере 3/4



DIKTĀTI

ДИКТАНТЫ
CD CELIŅI 44.-47. ДОРОЖКИ СD 44-47





  1. Nošu ilgumu skaitīšana

Счет нотных длительностей


viens, div’ viens, div’, trīs

раз, два раз, два, три

Tur, kur taktsdaļa ir sadalīta divās astotdaļās, skaitam citādāk. Skaitlis atbilst sitiena pirmai daļai, bet otrajai sitiena daļai izmantojam saikli „un”.


Там, где четверть дробится на две восьмых ноты, считаем по-другому. Число соответствует первой части доли, а для второй части доли используем союз «и».


viens un div’ un viens un div’ un trīs un

раз и два и раз и два и три и


1 un 2 un 1 un 2 un



1 и 2 и 1 и 2 и

1 un 2 un 3 un 1 un 2 un 3 un



1 и 2 и 3 и 1 и 2 и 3 и


NOKLAUSIES

ПРОСЛУШАЙ
CD CELIŅŠ 48. ДОРОЖКA СD 48


KLAUVĒ VAI PLAUKŠĶINI SKAĻI SKAITOT

ПРОСТУЧИ ИЛИ ПРOХЛОПАЙ СО СЧЕТОМ ВСЛУХ




  1. Sešpadsmitdaļnotis

Шестнадцатые ноты



JAUNS ELEMENTS

НОВЫЙ ЭЛЕМЕНТ


Apzīmējums/

Обозначение



Nosaukums/

Название


Ilgums/

Длительность



Zilbju nosaukums

Слоговое название





4 sešpadsmitdaļnotis /

4 шестнадцатые



Viens sitiens/

Один удар



tiri-tiri /

тирu-тири

Sešpadsmitdaļnošu kātiņus savieno ar dubultslitu. Četras sešpadsmitdaļnotis atbilst vienai ceturtdaļai vai divām astotdaļām.


Штили шестнадцатых нот соединяются между собой двойным ребром. Четыре шестнадцатых ноты равны одной четверти или двум восьмым.



NOKLAUSIES

ПРОСЛУШАЙ
CD CELIŅŠ 49. ДОРОЖКA СD 49



tiri-tiri tiri-tiri tiri-tiri

CD CELIŅŠ 50. ДОРОЖКA СD 50

Noklausies deju no krievu komponista P. Čaikovska (1840-1893) baleta „Riekstkodis”.
Прослушай танец из балета «Щелкунчик» П.И. Чайковского (1840-1893).


ti-ri-ti-ri ti-ri-ti-ri ti-ri-ti-ri ti-ri-ti-ri ti-ri-ti-ri

KLAUVĒ AR RITMA ZILBĒM

ПРОСТУЧИ С НАЗВАНИЯМИ РИТМОСЛОГОВ










ATZĪMĒ, KĀDĀ SECĪBĀ SKAN DOTIE RITMA MOTĪVI

ОТМЕТЬ, В КАКОМ ПОРЯДКЕ ЗВУЧАТ ДАННЫЕ РИТМИЧЕСКИЕ МОТИВЫ
CD CELIŅŠ 51. ДОРОЖКA СD 51
Uzdevumi 2/4 taktsmērā

Задания в размере 2/4



CD CELIŅŠ 52. ДОРОЖКA СD 52


Uzdevumi 3/4 taktsmērā

Задания в размере 3/4



DIKTĀTI

ДИКТАНТЫ

CD CELIŅI 53.-56. ДОРОЖКИ СD 53-56






  1. Uztakts

Затакт
Līdz šim mēs darbojāmies ar pilnām taktīm – divi sitieni 2/4 taktīs un trīs sitieni 3/4 taktīs. Tagad ir pienācis laiks iepazīties ar nepilnām taktīm – uztaktīm. Apskatīsim piemēru.
До сих пор мы имели дело с полными тактами - два удара в тактах с размером 2/4 и три удара в тактах с размером 3/4. Пришло время познакомиться с неполным тактом – затактом:

3 + 1 + 2 + 3 + 1 + 2 + 3+ 1 + 2 + 3 + 1 + 2 +


Piemērā redzam, ka pēdējā takti ir tikai divas taktsdaļas. Trūkstošā 3. taktsdaļa atrodama sākumā – uztaktī. Uztakts un pēdējās takts veido pilnu takti atbilstoši norādītajam taktsmēram. Ja saskaitām taktsdaļas uztaktī un pēdējā taktī, sanāk tris ceturtdaļas.

Uzdevumos ar uztaktīm sakumā dzirdēsi trūkstošus metronoma sitienus.


Из примера видно, что в последнем такте только две доли. Отсутствующая третья доля находится в начале – в затакте. Затакт и последний такт образуют полный такт в указанном размере. Если сосчитать доли затакта и последнего такта, получим три четверти.

В задании с затактом, в начале примера ты услышишь недостающие удары метронома.


NOKLAUSIES

ПРОСЛУШАЙ CD CELIŅŠ 52. ДОРОЖКA СD 52

(1 + 2 +) 3 + 1 + 2 + 3 + 1 + 2 + 3 + 1 + 2 + 3 + 1 + 2 +


KLAUVĒ AR RITMA ZILBĒM

ПРОСТУЧИ С НАЗВАНИЯМИ РИТМОСЛОГОВ


ATZĪMĒ, KĀDĀ SECĪBĀ SKAN DOTIE RITMA MOTĪVI

ОТМЕТЬ, В КАКОМ ПОРЯДКЕ ЗВУЧАТ ДАННЫЕ РИТМИЧЕСКИЕ МОТИВЫ
Esi uzmanīgs! Kad uzdevums sākas ar pilnu takti, ievadā dzirdēsi divus metronoma sitienus 2/4 taktsmērā vai trīs sitienus 3/4 taktīm. Bet ja nākamajā stiprajā taktsdaļā ritms joprojām nesākas, tas nozīmē, ka ir uztakts. Katrā uzdevumā var būt 4 vai 5 ritma motīvi. Īsie motīvi F un G domāti iztaktīm un pēdējām nepilnām taktīm.
Будь внимателен! Когда задание начинается с полного такта, вначале прозвучат два вступительных удара метронома в размере 2/4 или три удара метронома в размере 3/4. Но если на следующую сильную долю мотив все еще не начался, это означает, что здесь есть затакт. В каждом задании может быть 4 или 5 мотивов. Короткие мотивы F и G предназначены для затактов и последних неполных тактов.

CD CELIŅI 58-61. ДОРОЖКA СD 58-61


Uzdevumi 2/4 taktsmērā

Задания в размере 2/4


CD CELIŅI 62-65. ДОРОЖКA СD 62-65

Uzdevumi 3/4 taktsmērā

Задания в размере 3/4



DIKTĀTI

ДИКТАНТЫ CD CELIŅI 66-69. ДОРОЖКA СD 66-69

Ievēro! Ja uzdevums sākas ar pilnu takti, ievadā dzirdēsi divus metronoma sitienus 2/4 taktsmērā vai trīs sitienus 3/4 taktīm. Ja nākamajā stiprajā taktsdaļā ritms joprojām vēl nesākās, tas nozīmē, ka ir uztakts.


Внимание! Если задание начинается с полного такта, вначале прозвучат два вступительных удара метронома в размере 2/4 или три удара метронома в размере 3/4. Если на следующую сильную долю ритм все еще не начался, это означает, что здесь есть затакт.



  1. Astotdaļnots un divas sešpadsmitdaļnotis

Восьмая и две шестнадцатые



JAUNS ELEMENTS

НОВЫЙ ЭЛЕМЕНТ


Apzīmējums/

Обозначение



Nosaukums/

Название


Ilgums/

Длительность



Zilbju nosaukums

Слоговое название





1 astotdaļa un 2 sešpadsmitdaļnotis /

1 восьмая и 2 шестнадцатые



Viens sitiens/

Один удар



ti-tiri /

ти-тири

Šajā grupā it 3 notis. Tās savieno ar slitu. 1. nots ir astotdaļa , bet nākamās 2 sešpadsmitdaļnotis raksta ar divām slitām. 1 astotdaļa un 2 sešpadsmitdaļnotis atbilst vienai ceturtdaļnotij.




В этой группе - три ноты. Их объединяют одним ребром. 1 нота – восьмая, а следующие 2 шестнадцатые соединяют двойным ребром. Группа из 1 восьмой и 2 шестнадцатых нот равна одной четверти.



NOKLAUSIES

ПРОСЛУШАЙ CD CELIŅŠ 70. ДОРОЖКA СD 70



ti - ti ri ti - ti ri

1 + 2 + 1 + 2 + 1 + 2 + 1 + 2 +


CD CELIŅŠ 71. ДОРОЖКA СD 71

Piemērs šim ritmam ir ievadā 1. cēlienam franču komponista Žorža Bizē (1838-1875) operā „Karmena”.
Примером этого ритма может служить вступление к 1 действию оперы «Кармен» французского композитора Жоржа Бизе (1838-1875).


ti - ti ri ti - ti ri ti - ti ri


KLAUVĒ AR RITMA ZILBĒM

ПРОСТУЧИ С НАЗВАНИЯМИ РИТМОСЛОГОВ




ATZĪMĒ, KĀDĀ SECĪBĀ SKAN DOTIE RITMA MOTĪVI

ОТМЕТЬ, В КАКОМ ПОРЯДКЕ ЗВУЧАТ ДАННЫЕ РИТМИЧЕСКИЕ МОТИВЫ

CD CELIŅI 72-75. ДОРОЖКA СD 72-75

Uzdevumi 2/4 taktsmērā

Задания в размере 2/4


CD CELIŅI 76.-79. ДОРОЖКA СD 76-79

Uzdevumi 3/4 taktsmērā

Задания в размере 3/4





DIKTĀTI

ДИКТАНТЫ

CD CELIŅI 80.-83. ДОРОЖКA СD 80-83




  1   2


База данных защищена авторским правом ©uverenniy.ru 2016
обратиться к администрации

    Главная страница