Дата проведения урока: 24. 01. 2014 Тема урока: Экологические проблемы Архангельской области и Устьянского района




Скачать 49.91 Kb.
Дата24.07.2016
Размер49.91 Kb.
Конспект урока

Трапезникова Галина Алексеевна

Учитель английского языка, МБОУ «ОУСОШ»

УМК – «Английский язык нового тысячелетия», автор: О.Л. Гроза

Класс: 11

Дата проведения урока: 24.01.2014

Тема урока: Экологические проблемы Архангельской области и Устьянского района

Цели урока:

Развивающая: развитие коммуникативной, информационной и социокультурной компетенции учащихся.

Воспитательная: формирование активной жизненной позиции, приобретение опыта творческой деятельности, формирование уважительного отношения к своей малой родине.

Задачи: 1) создание условий для развития познавательных и коммуникативных навыков, интереса к предмету;

2) умение планировать, анализировать свою деятельность, развивать англоязычную речь.



Оборудование: учебник, компьютер, региональный компонент, газета «Устьянский край».

Этап урока

Деятельность учителя

Деятельность учеников

Результат (УУД)

1. Самоопределение к учебной деятельности

2. Актуализация знаний

3. Целеполагание

4. Самостоятельная работа по решению проблемы

5. Первичное закрепление

6. Вторичное закрепление

7. Рефлексия


Положительный настрой. Вводная беседа.

Our lesson we devote to one of the most serious problems of the planet. Think a little!

What does the word “ecology” means for you?

Before we start I want you to brush up you vocabulary.

Name the words according to the topic.

Просит назвать учащихся, что относится к:



  1. causes of pollution

  2. destruction of…

перевести фразу и объяснить:

“If the nature dies, we will die too”

Просит назвать тему урока, задачи и их решение.

We know about 250 years ago men lived in harmony with nature? Because industry was not developed. Today contradiction between man and nature is dramatic.

The topic of our lesson is…

How do you think?



  1. What questions must we discuss?

  2. Why is it a very serious problem for our region?

Why is it a very serious problem for our region?

Today we have prepared a presentations about ecological situation in the Arkhangelsk region.

Направляет учащихся на решение проблемы через презентации, подготовленные детьми к уроку: «About ecological situation in Arkhangelsk Region”, “About ecology in our district”.

Готовит учащихся к заполнению таблицы (см. приложение №1)



  1. What must we personally do to solve the problem?

  2. Now let’s dream! (If I were minister of ecology…, If I had a lot of money…, It would be a good idea to…)

  3. Look through the text and answer my questions! (текст об экологии Архангельской области см. приложение №2)

Говорит задание:

“Let’s sum it up and fill in the table!”

Возвращает к учебным задачам, проблеме.

Удалось ли решить все поставленные задачи?

Просит оценить свою работу.

Домашнее задание: подготовится к разговору по теме “Environment and Tourism in Ustyansky District. Positive and negative effect”



Отвечают на вопросы учителя.

Говорят, повторяют ЛЕ.

Называют тему, задачи, и оценивают серьезность обсуждаемой проблемы.

Обсуждают, отвечают на вопросы.

Читают текст, отвечают на вопросы, мечтают, суммируют новые знания.

Заполняют таблицу “Problems, Consequences, Solution”

Дают эмоциональную и адекватную оценку своей деятельности


Личностные: положительное отношение к урокам английского языка.

Коммуникативные: участие в диалоге.

Познавательные: ориентироваться в системе знаний.

Коммуникативные: оформить свою мысль в устной речи.

Регулятивные:

определить тему, задачи и их решение.



Коммуникативные: учимся правильно высказывать свои мысли.

Познавательные:

Ориентироваться в поиске информации, делать выводы самостоятельно.



Коммуникативные:

Понимать, правильно оформлять свои мысли.



Познавательные:

Ориентироваться в тексте, использовать ранее полученную информацию.



Регулятивные:

Оценивают свою работу, делают выводы.



Познавательные:

Используют свои знания.



Коммуникативные:

Сотрудничать в совместном решении задания.



Познавательные:

Ориентируются в своей системе знаний.



Личностные: продолжать формировать языковую компетентность.

Регулятивные: отслеживать цель учебной деятельности, оценивать свою работу.


Приложение №1

Problem

Consequences

Solutions










Приложение №2.

Ecological Situation

A few years ago the word «ecology» was known only to specialists. Today the word is on everyone's lips. Ecology is a branch of biology which studies the relation between man and nature.

Industrial activity of man has done harm to the environment on a global scale. Thousands of plants and factories discharge harmful substances into the air and pollute the rivers with industrial wastes. Buses, cars and lorries pollute the air with exhaust fumes. A large-scale use of pesticides and insecticides in agriculture also does harm to the environment. Besides, fruit and vegetables sprayed with chemicals may have bad effect upon people's health. Household wastes pollute the earth too.

Man-made pollution has caused many changes in the environment. We often hear and read about the greenhouse effect or the global warming, about acid rains which destroy the forests, about the ozone «hole», that is the depletion of the ozone layer which protects the earth from harmful sun rays.

Our country, like other countries, faces many ecological problems.

The ecological situation in the Arkhangelsk Region is also very serious. There are several pulp-and-paper mills and many sawmills in the region which pollute the air and the rivers. The northern forests are chopped down. Nuclear tests which were carried out on the island of Novaya Zemlya have also done harm to the nature and to the people's health. Another source of concern is the burial of nuclear wastes in the Northern seas.

The Nenets people are anxious about the damage that gas and oil extraction may do to the flora and fauna of the tundra and their way of life.

A deposit of diamonds recently discovered on the territory of the Arkhangelsk Region is a widely disputable issue. Specialists and environmentalists are looking for an ecologically friendly way of mining the precious stones. The problem is how to strike the right balance between getting out the diamonds and preserving this unique area unspoilt.

Measures are being taken to improve the ecological situation in the Arkhangelsk Region. There are many observation stations, which monitor the air, the state of rivers, lakes and the soil. Industrial enterprises build air dust filters which trap and neutralize harmful substances. Rivers are cleaned up. Nature reserves and wildlife sanctuaries are set up in order to protect animals, birds and valuable fish.

Of course, it is very costly to carry out ecological programs. But money alone is not enough to protect the environment. An attitude of people is very important, and much depends on how well they are educated in these matters.



School-children can plant trees and shrubs, work on the school plot, collect medicinal herbs, make feeding racks and houses for birds.

To protect nature is everyone's duty. If nature dies, we will die too.


База данных защищена авторским правом ©uverenniy.ru 2016
обратиться к администрации

    Главная страница